Домой Земля Їсти доставлено, або історія стрімкого злету Rocket

Їсти доставлено, або історія стрімкого злету Rocket

45
0

   Їсти доставлено, або історія стрімкого злету Rocket

Стрімке зростання інноваційних сервісів – ознака виключно розвиненої економіки? Не завжди.

Навіть на тлі доволі важкого інвестиційного клімату в Україні злітають сервіси, які не тільки жорстко конкурують з іноземними компаніями, але й активно ведуть експансію на зовнішні ринки.

Можливість замовити доставку їжі, продуктів, інших товарів стала три роки тому прикметою середнього класу – людей, які мають сталі доходи, але не мають забагато часу. Ці амбітні, самодостатні люди є прикметою сучасної України – незважаючи на усі негаразди, які їм заважають. Незважаючи на фінансові кризи, навіть на війну на Сході, їх стає дедалі більше. Вони мають певний стиль життя та бажання отримувати якісний сервіс за помірні гроші. Успіх Rocket – це реакція середнього класу на те, що її пропозиція була вчасною, цікавою та адекватною по вартості. Сервіс кур’єрської доставки їжі Rocket був створений в березні 2018 року, стартувавши з Дніпра. Звідки ідея? Вона ніби на поверхні існувала, схожі сервіси вже працювали в Європі.

«Ринок доставки їжі в Україні має величезний потенціал зростання. На думку експертів, це близько $200-250 млн. Але аудиторського звіту (наприклад McKinsey) по ринку доставки України немає. Його просто ніхто не робив. Якщо говорити про частку онлайн-замовлень, то в Україні це близько 3-6% зараз. В Європі наприклад 53%, але навіть вони вважають, що цей ринок має величезний потенціал зростання», — розповідав один з засновників Ракети Олексій Юхимчук восени 2019 року.

 

 

В Україні сервіс стартував в сподіванні на те, що просунута та забезпечена молодь в великих містах і столиці підхопить пропозицію і з цього почнеться розвиток сервісу – за цими споживачами з’являться інші.  Власне, так воно і сталося. Приблизно півтора роки Ракета зростала в Дніпрі, а восени 2019 року вийшла в Київ. Далі були Харків, Одеса, Львів та Вінниця.

Десь до початку 2020 року Rocket вже мав домінуючі позиції в Україні, незважаючи на те, що на ринок вийшли ще кілька міжнародних мереж кур’єрської доставки їжі. В компанії свій успіх пояснювали тим, що вони – саме українська компанія і для керівників та засновників це стартовий ринок, єдиний існуючий шанс на зліт. Тобто, на відміну від іноземних конкурентів, простору для відступу немає жодного. Власне, те саме можна сказати про усі успішні сервісні проекти вітчизняного походження, які зуміли не поступитися позиціями – як в секторах таксі, інтернет-маркет-плейсів тощо.

ЧИТАТЬ ТАКЖЕ:  Во Львовской области трагически погиб подросток

Позиції Rocket були настільки сильні, а темпи зростання – швидкими, що на початку 2020 року компанія отримала інвестиції від венчурного фонду BeeVenture. Хоча переговори почалися ще до початку пандемії, але вона їх значно пришвидшила. Власне, пандемія стимулювала попит на кур’єрську доставку будь-чого.

Пандемія збільшила попит на кур’єрську доставку в рази, а венчурні інвестиції надали Rocket можливість вести швидку експансію. До кінця 2020 року компанія була присутня в 27 містах України, в тому числі – в 18 обласних центрах. В кінці року вона провела ребрендінг – задля того, щоб приготуватись до виходу в інші країни: змінила назву з Raketa на Rocket. І ось важлива дата: 23 грудня 2020 року компанія почала працювати на Кіпрі.

До серпня 2021 року компанія вже вийшла ще й на ринки Нідерландів, Франції та Греції. Продовжив розширюватись і перелік українських міст, де присутні Rocket. В планах – покрити усі міста з населенням від 200 тисяч, як наголошували рік тому її засновники. В принципі, вона вже досягла цього – таких міст в Україні загалом 32, але з них 4 знаходяться на окупованих територіях. Тому зовнішня експансія неминуча, а в Україні компанія буде більш глибоко освоювати ті міста, де вона вже присутня.

Тож що ми побачили на прикладі Rocket? Інноваційний вітчизняний сервіс починає стрімко розвиватись у відповідь на сучасні запити співвітчизників. Він на 120% використовує найменші можливості і жорстко конкурує навіть з іноземними аналогами, якщо ті намагаються прийти в Україну. Для нього  успіх на вітчизняному ринку – єдиний та найбільший шанс отримати вибухове зростання. Ключ до успіху – Вау-ефект: коли активна платоспроможня аудиторія отримує те, що вона очікує і ще трошки. Ну, а далі йде залучення інвестицій, експансія на зовнішні ринки, якщо це можливо та цікаво.

Повернутися до проєкту